Vores smukke ambassadør Mille Sofie stiller op til Bikini Fitness Senior -164 cm d. 26 maj. Vi har stillet hende en række spørgsmål angående hendes hverdag, kost og træning op til konkurrencen, samt hendes bedste råd til andre, der overvejer at stille op.

Hvad laver du til hverdag?

Til hverdag arbejder jeg som personlig træner og fitnessinstruktør.

Hvordan kører du din træning op til konkurrencen?

Mit største træningsfokus her op til Newcomers har været at få mere masse på mine ben og glutes efter en skade i akillessenen sidste sommer. Derudover har jeg også haft en del fokus på at downsize en smule på min ryg.
En træningsuge for mig ville typisk se således ud:
Dag 1 – Booty/baglår, bagskuldre og mave
Dag 2 – Skuldre og triceps
Dag 3 – Ryg, biceps og mave
Dag 4 – Ben (både bagside og forside)
Dag 5 – Skuldre, triceps og mave
Dag 6 – Ryg, bagskulder og booty/baglår
Dag 7 – Hvil
I den sidste tid op til konkurrencen er min cardio blevet sat op til 1,5 times cardio om dagen (en times powerwalk udenfor om morgenen og 30 min slow/medium cardio efter træning)

Hvordan ser din diæt ud op til konkurrencen?

Jeg får kun lov til at holde det man kalder en cheatday, når min form er godkendt af min coach. Da jeg har døjet med en del stress i min hverdag, har det ført til at min krop ikke har responderet korrekt på diæten, og jeg har derfor ikke fået nogen cheatdays i lang tid.
Men lige nu ser min kostplan således ud:
Morgen: Havregryn, mandler og æggehvide
Formiddag: skyr
Frokost: Torsk og ris
Eftermiddag: Torsk og grønt (typisk broccoli blanding)
Aften: Torsk og grønt
Sen aften: Skyr
Efter træning: Shake og banan

Hvad er dit hovedfokus de sidste uger op til konkurrencen?

Mit hovedfokus er først og fremmest mig selv og at have mig selv med i det hele! Jeg prøver at nyde processen, slappe af og trække lidt på de super dejlige venner, jeg har, der støtter mig, når jeg er så træt, at jeg føler mine ben kollapser under mig og jeg VIRKELIG ikke gider!
Jeg prøver at lukke lidt af for, hvordan jeg ser ud nu, da jeg er meget selvkritisk og kropsblind, så jeg lytter til den ros, jeg får fra min coach og mine venner. Jeg bliver ved med at banke ind i mit hovede, at det først er på dagen, jeg skal shine og ikke 2-3 uger før!

Dine bedste råd som du vil videregive til folk i samme position?

Mine bedste råd er (en ting jeg begyndte selv at bruge alt for sent i diæten), faktisk at pakke sig selv og ens form lidt ind. Tag en stor t-shirt på og prøv at lad hver med at lave AB tjek hver gang, du går forbi et spejl. De kommer ikke hurtigere af den grund – tværtimod. Du stresser dig selv og ser dig blind på din fremgang og bliver hurtigt hende/ham den irriterende, der kun omtaler sig selv/sin krop dårligt.

Fokusér på træning når du træner, lad tankerne løbe under dit cardio og smid tøjet med et smil på læben, når du poserer.

Vær lidt egoistisk og tag kun de mennesker tæt på, der er gode for dig, for du vil brænde nogle broer og du vil ind imellem føle, at du svigter folk. Men husk på dit mål og at dem, der ikke forstår dig lige nu altså stadig er der bagefter. Det samme gælder mormors lækre madlavning.

Husk at nyd livet og find ud af, hvad der skal ske bagefter, så du ikke står med et enormt tomrum. Uanset resultatet skal du kunne se tilbage på alt det her som noget positivt, der om ikke andet har lært dig meget om dig selv!

Elsk dig selv, værdsæt de mennesker, der støtter dig og gør kun alt det her, hvis det har værdi for dig.