Interview med Nick Barnø

Vores seje ambassadør og pro MMA - kæmper Nick Barnø træder d. 13 januar ind i buret for at kæmpe til MMA Galla. Nick har været MMA - kæmper de sidste 10 år, og er top motiveret til kampen om få dage. Vi har stillet Nick en række spørgsmål angående hans hverdag, træning op til kampen, samt hans bedste råd til andre, som godt kunne tænke sig at stifte bekendtskab med MMA - verden.

Hvordan blev du introduceret til MMA-verden?

 – Jeg startede i 2008 med at træne BJJ (Brasiliansk Jiu Jitsu) og klubben jeg trænede i tilbød også MMA. Jeg tog det op som en udfordring og besluttede mig for, at det skulle prøves og at jeg skulle have min første kamp (amatør) inden jeg fyldte 30 år.

Hvordan træner du op til kampen d. 13 januar?

Til hverdage træner jeg fast i Vesterbronx Gym med min fysiske træner Jean Bang. Alt teknik og sparring træner jeg sammen med min Coach Koubti i Arte Suave som ligger i KBH NV. Indtil den sidste uge før kampen har jeg 10 træningspas om ugen, som er fordelt på både fysisk og teknik træning samt sparring.

Hvordan holder du dig motiveret og bevarer kampgejsten?

Da jeg gik pro i 2014 sætte jeg mig et mål om, at jeg ville i UFC, som er den bedste promotion inden for MMA-verden. Dette mål er med til holde min motivation oppe når det bliver ekstra hårdt. Men for mig er dette også blevet en livsstil, til trods for jeg har et fuldtidsarbejde ved siden af.

Hvad er dine bedste råd, som du vil videregive til folk, som gerne vil i gang med MMA?

-Mit bedste råd er at spring ud i det. Jeg kan anbefale at gå på nettet og søg på de klubber der er i nærheden og tag ud og prøv dem af. Tag eventuelt et kig her: http://www.dmmaf.dk/find-klub

 Der er under 1 uge til kampen. Hvad gør du for at forberede dig?

Hver eneste morgen måler jeg min puls og hjerterytme for at se, hvor godt kroppen er restitueret og hvor hårdt jeg kan presse den de sidste dage op til kampen. Det handler nemlig om at kroppen skal være fuldt restitueret og energien skal være i top. I fredags havde jeg min sidste hårde sparring. De næste par dage bliver udelukkende “lette” træningspas på 20-30 min, hvor pulsen skal op og ned igen.