INTERVIEW MED SARAH LINDASDATTER

Vores superseje ambassadør Sarah Lindasdatter er både mor, bad ass advokat hos Mærsk, crossfitter/vægtløfter - og snart stiller hun også op i Women's Physique 35+! Vi har fået lov til at stille Sarah nogle spørgsmål om hendes hverdag, og kontrasten mellem hård træning, diæt og et krævende job.

Hvad arbejder du med til dagligt?

Til daglig er jeg advokat/senior legal counsel i Maersk, hvor jeg har været ansat i 5+ år. Jeg kan godt lide at bruge mit hoved og tænke på noget helt andet end træning. Kontrasterne mellem min træning og mit arbejde holder mig skarp.

Hvordan ser en almindelig træning ud for dig op til DBFF Newcomers?

Jeg træner faktisk mest CrossFit og vægtløftning. Det program jeg kører, har jeg fulgt i mit 7 måneder lange forløb op til Newcomers 2017. Oveni det har min træner, Peter Lagermand, lagt 5 bodybuilding-/styrkepas ind, så jeg har 10 træningspas på 1 uge. Den tilpasser jeg alt efter mine arbejdsopgaver på jobbet og min søn og mands kalender. Jeg har også deltaget i et hav af CrossFit-konkurrencer de sidste 7 måneder, og det har fungeret som min cardio frem mod Newcomers.

Nogle dage slår jeg mine sessioner sammen, men de fleste dage har jeg en morgen- og en aftensession. Derudover elsker jeg at lave mad, så det har været sjovt at se, hvad jeg har kunnet trylle frem inden for rammerne af min kostplan.

Hvordan klarer du arbejde og stram diæt samtidig?

Min coach har været dygtig til at sammensætte en diæt, der passer til mit høje aktivitetsniveau. Jeg synes selv, at jeg har fået masser af mad hele vejen igennem, og det er kun de sidste 2 uger, at jeg har kørt en carb-cyklus, hvilket også har fungeret fint ind til nu (halvanden uge inde).

Jeg kan godt lide at have travlt med job og træning op til konkurrencer, så Newcomers ikke kommer til at fylde alt i min hverdag.

Hvis du beslutter dig for, at det er træls og hårdt, så skal det nok blive således. Jeg har sammen med mine træningsmakkere en nul-whining-politik og fokuserer på alt det positive i stedet. Dette virker rigtig godt for mig.

Dine bedste råd til andre med samme drømme?

Start med “hvorfor”. Hvorfor stiller du op? Det er din motivation hele vejen igennem og dét, som du skal huske dig selv på igennem din diæt!

Jeg ELSKER at træne og konkurrerer i mange sportsgrene (CrossFit, vægtløftning, styrkeløft – og snart også fitness). Træning med løbende mål og fede oplevelser er lige i min ånd.

Jeg kunne slet ikke forestille mig et liv uden træning og konkurrencer, så dette er min største motivationsfaktor – hele tiden at tage min træning til nye højder.